Wednesday, June 15, 2011

1mdb

Di Facebook dulu aku pernah post video when Najib launched Dana Belia if I'm not mistaken.

Lepas tu aku dah tak ikut sangat apa jadi dengan dana tu.
So dua hari lepas, aku tertengok la rancangan di TV3, "Sejuta Impian".
Rancangan tu ala-ala Nescafe Kickstart aku rasa. Yang bagus, they provide money from Dana Belia.
Dalam rancangan tu they kept mentioning RM20000 if they succeeded in convincing the judges tapi ada juga yang aku tengok from the website "Sejuta Impian" which a Capoeira group managed to get RM25000 to established a training center. Dan ada juga individual yang tak dapat langsung atau dapat a portion from that RM20000. A good move from the government I would say providing this platform to the youths.
Sekurang-kurangnya kita tahu yang Dana Belia tersebut digunakan untuk tujuan yang baik iaitu meningkatkan daya keusahawanan belia kita di Malaysia.

Bagus program ni sebab:
1. Publisiti free
Bayangkanlah. Tak perlu iklan sangat perniagaan anda sebab dah masuk tv untuk program tu kan. Malah boleh letak keratan akhbar or video lagi dekat kedai anda nanti. Impak dia sama macam letak papan "Jalan-Jalan Cari Makan" dekat restoran-restoran yang Maria Tunku Sabri dah makan. Menguntungkan.

2. Perhaps permohonan tak strict macam bank
Yang second ni aku tak berapa sure. Tapi aku rasa permohonan dia tidak kompleks macam pinjaman bank aku rasa. Bahkan lagi seronok pula cerita dekat orang lain tentang perniagaan yang anda nak buat. Plus, you got comments from the judges yang dah berjaya dalam career mereka.

:)

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates | Make Money Online